torsdag 11 mars 2010

Schwarzkopf Looks for you 2010

Min jobbiga arbetsdag fortsatte med en snabb tripp till kontoret och sedan iväg igen till Riddargatan 5 och Story Hotel där Schwarzkopf visade sin nya smak hårvårdsserien Gliss - Shea Cashmire. Det speciella med denna serie är att den är speciellt fuktighetsgivande för torrt vinterhår som vill komma ut ur mössan och möta solen. Sheasmöret och kashmirproteinet skall tränga in i hårstrået och ge extra näring. Doften har noter av bergamott, lakrits, karamell, vanilj, freisa, honung och persika - och jag kan ju bara säga att DEN intensivkuren i burken vill man bara RULLA RUNT NAKEN I! Så gott doftade den!Efter den första introduktionen av PR-Chefen Karin Thörnqvist så fick vi en snabb föreläsning om de nya produkterna av den världskände kändisfrisören - och mycket trevlige - Daniel Scott.

Jag undrar lite vad Karin säger HÄR nedan när hon presenterar Daniel....Och här undrar jag vad Daniel svarar.....(Näää...nu var jag elak. Karin var hur bra som helst och Daniel demonstrerar hur långt man ska hålla sprayflaskan i från håret....)

Pausbild
Efter den snabba föreläsningen med champange och snittar var det dax att ta sig 6 våningar upp till visningslokalen på loftet. Hissen var jätteliten och trång. Men det gjorde inte så mycket när vår hisspojke var redigt duktig på att hitta rätt knapp.....Efter att ha plockat upp våra hakor från golvet gick vi in i visningslokalen som verkligen bara visade sig vara ett loft...pyttelite plats, pyttelite luft, mega många kroppar och megavarmt. Men allt sådant glömde man efter några klunkar vin, trevligt sällskap och FANTASTISKA FRISYRER!
Hår: Daniel Scott, Kläder: Filippa Berg
Sedan kom årets, nej VÄRLDSTIDERNAS SNYGGASTE HÅR och HÅRFÄRG!!!
Var kan jag få tag på denna färg?!?! Snälla Bullen - hjälp mig!!ModellerSupersöta, superbloggerskan Foki jobbade the runway jättebra! Cool tröja också - tror den är från BikBok. Missade henne PRECIS när jag skulle ta ett "StarStruckFanPhoto" med henne...men jag hoppas jag ser henne fler gånger!Skönaste namnet på årets looks: Hollyred! Rött glamourhår. Tänk "old Hollywood"

Intense Bloom. Lockar och blommiga kläder. Tänk romantik, hippie, flowerpower oskuld.
East beat. John lennons pojkbobb. En kvinlig beatle. Rebellisk streetlook.
Comback. Blond åttitalspower. Discoglam möter kontorschic. New vawe och diva. P.s 1.
(Daniel Scotts skönaste kommentar till mig:
"-Red hair is so big this year. I pointed you out across the room telling everyone you were spot on!". Rätt coolt att höra från en hollywoodfrisör =) )

P.s 2:
(ppssst. Hisspojken var inte bara där bara för att vara där. Han illustrerade att vårt hår behöver en skyddsängel. I handen (om man nu tittar där) så håller han i den nua got2be värmeskydd som skyddar upp till 220C. produktern heter Got2be Guardian Angel. Luktar gott och ska testas. Produkten också *fniss*)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Lånar två av bilderna, har givetvis länkat hit. Om det inte skulle vara OK, kan du bara säga till så tar jag bort dem!

    Mvh Hanna, hannashuvud.blogg.se

    ps. Jag har hemligheten till det röda håret på hon med lockarna :)

    SvaraRadera