tisdag 16 mars 2010

Passport to gorgeous - the Body Shop event!

Åh vilken eftermiddag!

Sommar, palmer, halmhattar, dignande fruktfat och paraplydrinkar! Och jag behövde inte ens lämna Sverige! Det var The Body Shop som visade våren och sommarens kommande produkter i den sommar-stylade Restaurang Undici mitt i ett för-vårs moddigt östermalm.


Mums! Min favoriträtt: Buffé!

Inte världens största buffé, men dock =)
Och det var parmaskinka (el.dyl.) och massa fäsk exotisk frukt och någonting OTROLIGT gott inlindat i bacon...jag vet forfarandet inte vad det var, men det var jättegott - MEN hade en kärna i sig...den där kärnan gav upphov till några pinsamma situationer när jag smygåt en baconrulle och visste inte var jag skulle sätta kärnan nånstans...Rummet var mysigt inrett med palmer, sköna bilder, mysig soffa och färgglada kuddar.

Naturligtvis fanns TheBodyShops produkter överallt - både gamla och nya.

Några kända ansikten. Kicki Norman - en av mina idoler, bloggar på Daisybeauty.se, sitter i mitten på bilden ovan mellan de två spotlightsen. Elin från Gazet.se - snygg som fan dagen till ära och så såg jag Michaela Forni från Glamorama swisha förbi!

Ovan: The Body Shops nya makeup serie: Nomadic Goddess.

Bakade puder för kinder och ögon (varje produkt har brännts i ugn i 24 timmar för den perfekta terracottakänslan)

Finns i butik från mitten av maj!
Den 25 mars lanseras den nya BodyShop mascaran (med ett namn som jag gillar) Big and Curvy! Lovar upp till 9 gånger mer volym med den nyskapande mascaraborsten med en fibertwist! Ska bli kul att testa.

I den vackra presentationsskålen ligger också de ÄTBARA läppstiften/lipglossen DELIPSCIOUS (coolt namn) som har en bas av blåbärsolja och kakaosmör och är tillverkade helt av ätbara material.

Idén att göra ätbara, vårdande läppstift uppstod efter en forskningsrapport som meddelar att kvinnor får i sig 2 kilo läppstift under sin livstid! Det är mååånga läppstift det.
Därför gjordes ett ätbart av The BodyShop =)

Jag älskar doften av mysk och speciellt The BodyShops doft White Mysk - för tjejer.

Nu har det kommit en sportig variant för killar - White Mysk SPORT. Mysk, läder, citus och ambra.

Den doftar JÄTTEGOTT känner jag nu när jag sitter här och skriver...eftersom jag spillde en massa på ena handen....Äntligen fler som utmanar Rexona på marknaden om deoderanter!

BodyShop kör på samma linje som Garnier med Vulkaniska mineraler, men dofterna är helt annorlunda och lite crazy.

Svårt att beskriva doften, men de doftar inte "vanlig" deo typ blomma eller lite syntetiskt. Här var det mer "äkta" dofter - känndes väldigt naturligt.

Den sista nya lanseringen på detta event handlade om en ny spaserie.
The BodyShop har totalt 4 spa-serier som är inspirerade av olika spatekniker från hela världen. Och nu har Marocko fått sin egna spa-avbild! Spa Wisdom Morocco.

Jättefina burkar och flaskor. Jag är mycket mycket sugen på duscholjan som söta Rebecca från BodyShop på Drottninggatan väldigt fint demonstrerade och VEM kan motstå en produkt som heter "blossom body sufflé"?

När vi hade beundrat varandra och de nya produkterna ett tag så steg vackra Karin Wickberg Taylar, Marknads och PR-ansvarig på The BodyShop, fram på scenen och hälsade oss välkomna. (förlåt för en suddig bild!)

Hon presenterade också Karim Sattar - internationell Makeup-artist:Karim visade och lade två makeuper på två modeller. En mycket enkel sommar-vardags-solkysst look och en Sommarnattsupphånglad look.Osminkad modellLite smiiiink....

Vi i publiken fick massor av sminktips och fick fnittra flera gånger. Karim är rolig.

Hans bästa läppglanstips var att skapa "the boyfriend lip"
Best way to apply: Put some lipgloss on and let your boyfriend kiss you!

Tadaaaaaaa!!! Nomadic Goddess! Sommar-sol-kysst!

Till kvällsminkningen använde sig Karim av den förtjusande Olivia Bosco! Fantastiskt snygg redan utan makeup....Måla måla målaWow! Knockout!!! Redo för sommarnattshångel!

Jag belv supersugen på att testa ALL den nya makeupen! Speciellt alla snygga ögonskuggor. Skimrande färger och två kulörer i samma ask.
Moonstone hette en som var grå/champange. Mycket användbar. Och en i murrig terracotta/brun.

Superläckra och universella och ett MÅSTE i sommar!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag satt med Elin från Gazet och hon berättade om er sida och jag var ju tvungen att titta in! :) Den där baconinlindade saken var en Dadel! Extremt gott! Vi ses säkert på någon pressvisning framöver!

    /Lina

    SvaraRadera
  2. Hej babe!

    Du är så söt! Jag gillar bilden på den nästan urdrucka drinken :D

    Kram!

    SvaraRadera