torsdag 11 mars 2010

Klinisk frukost

Min dag började med en underbar föreläsning och frukost på Hotell Clarion Sign, högst upp på våning 8 vid Selma City SPA.

Det var Clinique som hade ett fantastiskt informationsmöte om deras nya produkt: New even better clinical dark spot corrector.
Mmm...spännande frukost med överostig kall omelett, tomat/vitlöksröra med hela vitklökar (som jag såklart stoppade i munnen så jag stank) skum yoghurt och sylt. Men god smoothie, fruktsallad och jättegott vatten med melon eller annanas i!

Och utsikten från Selma City Spa gick ju inte att klaga på...om man inte tittade nedåt över järnvägsspåren såklart...
Äntligen säger jag bara! En prdukt som har testats, och testats och testats igen för att minska de mörka fläckar man kan få i ansiktet på grund av sol, gener, hormoner, miljö eller acneärr.

Serumet som man ska lägga under sin dagcreme illustreras fantasifullt av små typ vaktelägg med fläckar på. Överallt såg man dessa ägg - och jag tyckte det var sjukt konstig att det låg små fågelägg överallt, tills jag insåg att det var GODIS! och vilket GODIS SEN! Mörk choklad med en blandning av gott och gott! Jag åt säkert 10 på rad!

Ovan och nedan: Bilder på innehållet i serumet. De har upptäckt en helt ny botanisk ingrediens som heter Dianella Enisfolia. Den är en superantioxidant. Denna ingrediens tillsammans med c-vitamin, blackout yeast (som bryter ner melanin) och salicylsyra kommer denna kräm att bleka dina mörka fläckar och ojämnheter i ansiktet.
De senaste åren har jag fått SJUKT många beiga, halvbruna och mörka fläckar i ansiktet. Jag VÄGRAR! Mitt melanin ("hudfärgen") har fått komplett TUPPJUKK!

Jag lägger allt mitt hopp till denna Dark Spot Corrector från Clinique nu. Efter 4 veckor SKA man se resultat och efter 12 veckor ska det vara typ halverade fläckar. En tub kostar 475 kronor i butik och finns att köpa överallt där det finns Clinique från den 15 Mars.
Ovan: vi var kanske 15 personer på mötet och alla var supernajsa!

Asså, var kan man hitta dessa godisägg? Jag ba MÅSTE ha! Gott! =)
En sista bild på Spa:t (spaet?, spat?, spa?)
.....kanske återkommer med mer information!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar