måndag 1 mars 2010

"-Jag är en hårig tjej" Melodi: Barbie Girl

Jag vet inte om det är svårt för andra tjejer att erkänna, men jag har inga problem.

Jag har hår.

Kroppshår alltså.
Både på ben, armar, armhåla, mustach och på snippan. Helt mänskligt sägs det vara.

Trots den höga sk. mänskliga faktorn så är det ju faktiskt inte så snyggt att, som tjej, stoltsera med en musche som fått självaste Borat avundsjuk.

Därför har jag blivit en självutnämd mustachvaxarexpert!

Här är mina trix:

1. Köp aldrig färdiga små vaxbitar för ansiktet. De bara torkar sönder och blir som den på bilden. Helt vågig. Dessutom blir det mycket dyrare än med mitt extrema budgettips. 2. Köp istället vanligt "kroppsvax". Jag kör med kallvax för att det går snabbt och är smidigt. Jag är så dålig på att värma vax till lagom temperatur, antingen kokar det och man får vänta en timme tills det har svalnat, eller så beter det sig som kåda och går inte ens att smeta ut. Därför: kallvax.3. Tag eder en sax av IKEA-modell (fungerar med vanliga sakar också) och klipp eder en bit av vaxremsan ca 1,5 - 2cm bred. 4. Placera remsan med ena kortändan vid mungipan och den andra kortändan vid näshålsöppningen. Riv med ett snabbt ryck bort håret. Håll sedan upp remsan mot ljuset och studera ingående hur mycket det blev. Upprepa.

5. Glöm inte att använda dig av den medföljande lilla näsduken som är indränkt i olja. Den tar bort alla vaxrester från huden. Den kan man dessutom knöla tillbaka i förpackningen och använda måååånga gånger till.

6. Smörj gärna med typ eight hour cream eller någon annan bra kräm efteråt. Och just det. Gör inte detta på morgonen, man kan nämligen bli lite halvsvullen om överläppen . Lite som Linda Rosing fast fulare och oavsiktligt.

Budgettipset alltså:
2 klippta remsor räcker till en överläpp.
1 hel kroppsremsa räcker till ca 5-6 överläppar
1 paket med kroppsvaxningsremsor räcker några år.

1 kommentar:

  1. Hej
    Kolla in detta ett mycket bra tips och väldigt duktig tjej med lång arbetserfarenhet.

    www.mdvaxning.se

    SvaraRadera