torsdag 4 mars 2010

MorgonGuld

Nu på morgonen har jag faktiskt hunnit TONA HÅRET!

Goldwell har ett toningsmousse som bara tar 5-15 minuter för att fräsha upp sin färg.

Fördel: Det går snabbt och resultatet blir bra
Nackdel: Jag har inga handskar och det medföljer inga så mina händer är orangea (ok, lite mitt eget fel) Problem uppstår också när det står "appliceras på nytvättat, handdukstorkat hår". Ska man tvätta det då med balsam? Eller bara med schampo? Jag tvättade med shampo, satte i mousse, sköljde av och SEN balsam. (Framgår kanske dåligt av bilden, men det såg ut som att jag hade våldsfört mig på Pippi Långstrump...)Använde sedan Color glow shampo (före) och balsam (efter)Sedan en efterbehandling för färgat rött hår som heter Deep reflects leave-in treatment. Ska skydda och ge fukt till färgat hår samt värmeskydd.Lite gloss får man snabbt med Melting Diamonds - så jäkla schysst namn! Jag antar att det är någon slags silikondroppar som man sätter i håret. TIPS: ta INTE för mycket. Då ser det ut som att du har rullat runt i ett smörpaket. Men rätt mängd = glansigt hår.

Och så körde jag över en rejäl dust med Magic Finish spray.

Och resultatet?

Bra att jag håller mig stadigt i elementet. Det är tricky att ta kort på sig själv.
Mitt hår känns lent och luktar gott.

Jag är Goldwellionifiserad

2 kommentarer: