torsdag 25 mars 2010

Marockansk Mystik med Spa Wisdom

The BodyShop har ju släppt en marockansk produktserie för Spa Wisdom.

Jag har nu testat Black Olive & Argan Oil Scrub OCH Argan Oil & Orange Blossom Soufflé!
Scruben är mörkröd och ser ut som en burk med hallonsylt. Den luktar absolut inte hallon. Den består av olivkärnekorn, agannötter och olivolja - Det låter som ett Atkinsonrecept!

Den ser ju lite läskig ut när den liksom är brunröd och klumpig, men den doftar gott.
Scrubeffekten ger jag tyvärr inte mycket för - men det är nog bara för att JAG anser att en scrub ska riva och slita av huden, gärna så man blir lite röd så man vet att det HAR hänt nåt.

Denna scrub var mycket skön, doftade gott, återfuktade huden direkt och jag kännde mig ren efteråt - men ingen vidare scrubeffekt.
Efter scrubben smörjde jag in mig med Soufflén! Och det KÄNNS verkligen som en sufflé när den ligger i burken. Den är liksom uppfluffad och vispad och den nästan dallrar där den ligger i den snygga burken med sånt "spännlock".

Sufflén innehåller Arganolja, apelsinblomsextrakt och kakaosmör.

Priser:
Scrub: 295 kr
Body Soufflé: 225 kr

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar