onsdag 24 februari 2010

Produkttest - Mascara och mineralbronzer från Maybelline

Tjo!
För ett tag sedan så fick jag ju två sköna produkter från Maybeline. En mascara som heter Lash Stiletto, och ett solbrunt mineral puder vid namn Pure Sun Mineral.
Vi kan börja med Solpudret. Detta är då ett mineralpuder och jag har vart lite skraj för att använda dessa "mineralgrejjer" då det krävs en sådan speciell teknik och svindyr borste för att kunna applicera ordentligt och det ska smälta in i huden å hej å hå.

Det som är riktigt bra med Pure Sun Mineralpuder är att - även om det krävs en speciell teknik för applicationen så är den utförligt beskriven på förpackningen. Borsten som medföljer är i minsta laget och den är hård av tätt satta strån. Men effekten blir faktiskt jättebra om man följer instruktionerna.

Det blir en skön solkysst look utan att vara för mycket. Dessutom så ska ju detta puder inte slita utan snarare vårda huden. Men just det kan jag inte uttala mig om. Men det är en helt ok produkt och vill man ha ett mineral solpuder kan jag absolut rekomendera detta.
Vi går raskt vidare till Maybelline Lash Stiletto Mascara.

Jag är en firm believer in dubbla mascaror. Alltså inte flera lager (nog för att det är bra) men med mina extremt korta, krumma fransar så behöver jag en sådan där man först målar på ett vitt lager och sedan ett svart. Jag älskar den röda dubbelmascaran från L'Oréal som heter Beauty Tubes. Sjukt bra och går bort bara med vatten.

Men anyway, nu ska vi snacka om Stiletto. För det första är doften det första som slår emot mig. Den luktar inte alls gott. Borsten är däremot lagom stor, och lagom många strån och lagom hård. Det är en lagom mascara. Effekten är ändå helt ok. Ganska långa och ganska täta fransar gör den. Lagom mycket fransar liksom. Men nja. Jag vet inte jag...

Solpudret Pure Sun Mineral och Mascaran Lash Stiletto - båda från Maybelline - får betyget:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar