torsdag 18 februari 2010

Garnier Mineral Deoderant presslunch

Av en förbeställd taxibil (Chaufförens namn Björnulf - stenhårt!) blev jag och Tess upphämtade utanför kontoret och körde genom hela staden ner till Söder Mälarstrand 25. Där väntade en röd matta laggd på knögglig snö... Efter att ha fått hälsa på L'Oréals PR chef Maria och hängt av oss jackorna kom vi in i ett stort grottliknande rum med upplysta gröna väggar (Garniers färg såklart) och uppdukade bord.
Dessutom blev vi genast erbjudna en "vitaminshot". Serveringsupplägget slungade mig genast tillbaka längs minnets stig till kemilektionerna i åttonde klass, men innehållet var gott.

Vi smuttade på vitaminshottsen. De smakar kiwi. Tess berättar att det börjar klia i hennes hals.

"-Men det gör det alltid när jag äter kiwi, men jag är absolut INTE allergisk" Säger Tess.
"-Faller du ihop och knippar efter andan som en fisk kommer jag att låta dig ligga, säger jag. Jag ska ha min goodiebag och den får man först på slutet"

Ja, girigt men sant =)
Maten var snyggt uppdukad men smakade tyvärr som att det kom direkt från en burk. På bordet stod också det vi kom dit för. Garnier lanserar nu ett nytt terrirtorium inom daglivaruhandel - nämligen deoderanter!

Nästa inlägg kommer att handla om de nya deoderanterna och om den nya hudvårdsserien från Garnier som heter Nordic Essentials och ska vara extra anpassat till den nordiska huden..
Nu ska jag dricka kaffe med Elie Malki!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar