torsdag 18 februari 2010

Garnier Mineral Deoderant - information

Her ye! Her Ye!
Garnier bryter nytt territorium inom detaljhandeln och satstar stort på DEODERANTER!
Och det är inte vilket jibbrish som helst i dessa nya deos, dem är nämligen baserade på mineraler med vulkaniskt ursprung - vilket tydligen ska kappsla in svetten och neutralisera den upp till 48 timmar!

Vackra PR Chefen för L'Oréal, Maria Johannesson inledde presslunchen.

Sedan tog Daniel Palmgren, produktchef på Garnier, över och talade sig varm över de nya deoderanterna.
Det finns 6 roll-on deoderanter och 2 sprayer från Garnier Mineral Deoderants. Alla designade för att täcka olika behov. (Men om jag vill vara fräsch på träningen i en svart topp och ändå dofta blomsteräng? Vilken ska jag använda då?)

Mineraliten ska låta huden andas och tekniken på just detta är lite lånad från byggbranchen där det ofta är viktigt att göra en rejäl "fuktspärr" när man bygger. Tydligen ska mineraliter fungerar typ likadant =)



Smakerna som finns är: Ultra dry (för träskmonster), Invisible (för spöken), Fresh (för WC-ankan) Silky (heter det inte Sulky?), Sensitive (för den emotionellt överbelastade) och Extra care (för dig som blev utskriven från Beckomberga)

Deoderanterna finns redan ute i vissa butiker och sprids nu för vinden. rek pris är 35-40 kr.

Det blev rusning till produkthyllan efter mötet.

Det var ett kul möte, lite föreläsningsaktigkt kanske. Speciellt när jag satt och antecknade, åt, fotade, lyssnade, tittade och pratade med två sockersöta tjejer från SalongK.se. Men det är ju lite mitt eget fel. Men fin lokal, bjudmat och taxi till och från dörren! Lyx!=)

1 kommentar:

  1. Hallå Kristina,

    Jo, jag har redan varit inne här, och om du hade läst mitt inlägg om deon hade du sett att jag länkat till dig också ;)
    Mvh Bella

    SvaraRadera