tisdag 2 februari 2010

L'oréal Youth Code

Vi blev ju inbjudna för ett tag sedan på ett pressfrukost med L'Oréal och deras nya produkt serie Youth Code.


Nu har jag haft fördelen att använda Youth Code i ca 2 veckors tid.
Produktserien består av ett koncentrat i en svart tub, en dagcreme i en glasburk och en ögoncreme i glasburk.

Rejuvenating Anti-Wrinkle Concentrate - koncentratet i den svarta tuben. Den hävdas ha en "utslätande och uppsramande effekt och en mjuk matt finish". Den ska man använda under dagcremen som en extra "rynkdödare".
Resultat: Det är lätt att applicera med tuben och det är en jätteskön creme. Den känns inte alls men jag tycker att jag ser lite uppnärad och har fått en fin lyster i huden.

Rejuvinating Anti-Wrinkle Day Cream - Dagcremen alltså. Eller kräm och kräm. Det är snarare någon slags fluff/koncentrat/kräm/gele. Ashäftig konsistens! Och den luktar jättegott! Detta är en av de bästa hudcremer jag har använt på länge. Skit i att den är "anti-wrinkle" - den är jätteskön på huden! Och det känns som att den binder fukt utan att den blir kladdig. Den åker in i huden och blir sametslen direkt! En klar 5:a!

Rejuvinating Anti-Wrinke Eye Care - ögoncremen. Detta måste jag säga var en besvikelse för mig. Jag har ju i och för sig inte så mycket erfarenhet av ögoncremer, men de 2 sorter jag tidigare har använt - Karin Hertzog ögoncreme och Cliniques ögoncremer - har givit mig mycket större, omedelbara resultat än vad denna gör. Det är inte heller en "creme" utan liknar mest en mousse. Och den går in i huden snabbt. Men jag ser inga resultat av den. Tyvärr.

Allt som allt så ger jag denna hudvårdsserie en stark:
Det är främst dagcremen och koncentratet som drar upp, ögoncremen drar ner lite. Men jag rekomenderar definitivt L'Oréals Youth Code och jag längtar desperat efter nattcremen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar