fredag 12 februari 2010

Hårresande hjälp

Speciell när man har världens fetaste virvel i luggen, klipper den själv och har självlockigt hår som man varje morgon måste tämja med en sisådär 6-7 olika produkter och en salongsfön av vassaste sort.

Dessa produkter från Studio Mineral FX använder jag dagligen (Obs - bland annat!):

Den stora burken: Mineral FX Modelling Gel Paste
Enligt reklamen:
"Studio Lines första styling paste berikad med mineraler, har en kladdfi konsistens som fixerar håret som en gel, och som samtidigt är krämig för en naturlig finish. Med gelpasten kan du skapa strukturerade frisyrer eller forma enstaka slingor."

I verkligheten:
Känns som en mix av gele, wax, molding mud och tandkräm (i konsistensen asså). Den är ett "mjukare" wax som gör att håret blir lite mer tämjbart. Krämig är ordet. Känns lite som en hudcreme. Men det fungerar på mitt hår som är lätt frizzigt. Det är inte speciellt "hållbart" för frisyrer och så, men det gör att jag kan lägga en grund för att fortsätta forma luggen. Helt ok, men vääällldigt mjuk finish.

Den lilla burken: Studio Mineral FX Rough Paste
Enligt reklamen:
Mineral FX Modelling Gel Paste
"En mineralberikad paste som har en paste/wax konsistens som passar bra för att forma korthåriga frisyrer. Den formar frisyren utan att göra håret stelt eller tynga ner det. En idealisk produkt för att skapa en naturligt rufsig look med mjukt och hållbart resultat. Den lämnar inga spår kvar i håret och motverkar att håret bryts av. "

I verkligheten:
Mja, det stämmer väl typ. Jag undrar hur mycket hår går av med "vanligt vax". Det har jag inte vart med om iallafall. Men jag tycker att det är ett helt ok wax, speciellt om man inte vill ha stelt hår eller fett hår. Det kan jag uppleva med andra sorter att håret ser skitigt och otvättat ut för att man har i vax. Men inte med Studio Mineral FX Rough Paste från L'Oréal. Konsistensen är hård och det är ett vitt vax vilket visar sig bli ganska äcklig efter ett tag i burken då hårstrån och små äckliga partiklar fastnar och syns extra tydligt. Men det är ett helt ok vax med mjuk effekt.

Betyg (båda produkterna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar