måndag 8 februari 2010

EcoPad UF

Härom veckan när jag var och storhanlade på ICA MAXI i Lindhagen så sprang jag på två jättesöta ungdomar. Nä, fy vad jag låter som en tant! Men de var lite yngre än mig, ok.

Iallafall så har de fått i uppgift i skolan att starta ett UF-företag. Jag fick genast flashbacks till min egna ungdomstid som VD i UF-Företaget Candylennium.

Ett UF företag byggs upp som ett riktigt företag som ett skolprojekt för att man ska lära sig hur det är att vara egenföretagare. (Någonting som jag DÅ tycke var skitjobbigt men som NU är rätt bra att kunna)

UF Candylennium bestod av 6 tjejer som gillade choklad. Därav köpte vi in fina chokladpraliner och förpackade dem i en guldask, smackade på en etikett och sålde så mycket vi kunde. Det var sådär kul men lärorikt.
Anyway, jag sprang ju på detta UF företag som heter EcoPad UF. De har en SJUKT bra idé!
EcoPad är en sminkborttagningsduk som tar bort allt smink i ansiktet UTAN tvål. Exakt hur det funkar vet jag inte, men det hade nåt med microskopiska fiberstrån att göra som lätt tar upp olika sorters kosmetika. UTAN TVÅL! Sa jag det?
Jag fick se den rosa duken demonstreras men jag testade den aldrig själv. Nu såhär i efterhand så ångrar jag nog att jag inte köpte en...man fick 3 st för 99 kr. Billig, miljövänligt och typ världens bästa idé.


Fan att jag inte kom på den själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar