fredag 19 februari 2010

Nordic Essentials - Garnier Produkttest

På pressmötet igår så snackade vi inte bara deos - oh, nej. Vi blev även informerade om en helt ny hudvårdsserie från Garnier som går under namnet Nordic Essentials och ska vara extra anpassat efter det nordiska klimatet.

Serien finns i två olika uppsättningar. Den gröna är för normal/blandhy och den rosa serien är för känslig hy.

Eftersom jag (Kristina) har normal, trist, nordisk osolad hy så valde jag såklart den gröna serien som är baserad på vindruveextrakt och e-vitamin.

Det finns tre rengöringsalternativ. Refreshing clensing wipes (inte med på bilden), Cleansing Milk och Cleansing Gel. Igår testade jag Clensing Gel (Milken ska man hålla på med en bomulstuss och jag känner mig aldrig riktigt ren efter att ha använt en rengöringsmjölk)


Doften är superfräsh och det som är viktigt för mig är att den rengöring jag använder verkligen tar bort allt smink. Och det gjorde Nordic Essentials Clensig Gel mycket bra. Och känslan efteråt var ren, fräsh men inte uttorkad.

Ansiktsvattnet/tonern innehåller vindruvsextrakt men doftar mest gurka. Det var väldigt "blött" (Dööh, det var ju ansiktsvatten) men känndes också uppfriskande.

Cremen då, det viktigaste av allt. Garnier Nordic Essentials Fuktighetscreme luktar ohyggligt gott! Min sambo fick genast en kind under sin näsa med utropet "-lukta, lukta, lukta!" För den var ovanligt god doft. Meeen av lite erfarenhet vet man oftast att en produkt är parfymerad är det för att den kanske inte är så bra...fuktighetscremen utlovas ge fukt till huden i 24 timmar och skyddar mot fria radikaler.
Tyvärr är jag inte allt för impad. Trots den goa doften och lätta känslan så känner jag inte att den ger min hud det där "umpf:et". Det är ingen boost, ingen kick utan bara en megalätt ansikstcreme som doftar gott. Om man är 16 år så rekomenderar jag denna creme. Men om man är ett gammalt bergatroll som jag är, 28, så behöver man lite mer juice i sin creme.

Produkterna finns också i en serie för torr/känslig hud. Den serien är rosa och baseras på ett rosenextrakt, karitésmör och e-vitamin.
Rosenextrakt är jättebra för känslig hud, men jag har inte testat denna samt att jag inte fann doften från produkterna det minsta angenäm.


Dessa produkter har framtagits och testats på nordiska kvinnor. Vilket jag tycker är lite kul. Vaddå nordiska kvinnor? Vikingar? Födda i norden? ser nordiska ut/blåa ögon? Bor i norden dvs vem som helst? Öppet för diskussion antar jag =)

Produkterna skall finnas ute i handeln redan nu (from v.5)

Betyg: 3:a.
Passar nog bra till en yngre målgrupp än mig.

1 kommentar:

  1. "Vadå nordiska kvinnor?".
    För kvinnor som lever i ett nordiskt klimat, såklart! Med hy som måste klara t ex vintrar med kyla och väldigt torr luft.

    SvaraRadera