måndag 9 november 2009

SM i Makeup på Älvsjö Mässan

I helgen avgjordes SM i Makeup på Älvsjömässan i Stockholm.






Tävlande från hela landet kämpade om titeln Svensk Mästare i Makeup 2010 och en kvalplats till VM i Tysklan i vår.
De tävlande hade 30min på sig att sminka varsin modell. Årets tema var "Swinging London". Sedan bedömdes de tävlanden på en rad olika saker bl.a. hygien, utförande, teknik och helhetsintryck.


Vinnare av SM i makeup 2010 blev: Lena Björnsbråten ifrån Katrineholm.

Här är Lenas modell, före och efter sminkningen. Se så vacker!!

När 3tjejer lanserar sin nya sida kommer ni kunna se vår film om tävlingen.

16 kommentarer:

  1. äsch jag missade detta, va synd. Verkligen super fint sminkning.

    SvaraRadera
  2. va kul! ni borde lägga upp en film om hur man kan göra en sånn make up!

    SvaraRadera
  3. Ska hon till VM, fan va kul!! visste inte ens att man kunde tävla i SM i Makeup.

    SvaraRadera
  4. roligt, lite 60tal

    SvaraRadera
  5. Lena är så duktig... Roligt att hon vann i år!

    SvaraRadera
  6. Detta är ingen 60-talsmakeup!!!!

    Varför kan ni inte hålla er till ämnet? Tvåan påminner om Idols Agnes. Den som kom närmast temat var nummer 4. Hon hade gjort ett bra jobb men missat lite med underfransarna, men hon hade verkligen försökt sätta sig in i temat.

    Jag bodde i London hela 60-talet och är stylist och make-up artist. När vinnarna presenteras känner jag inte igen min värld då. Varför utlyser man ett tema som Swinging London och sedan inte håller sig till ämnet??? Jag fattar ingenting!!!
    Är Sverige verkligen en sån ankdamm som den här tävlingen visar? Juryn borde ha baskunskaper - men så var det tyvärr inte!

    Ha det bra!!!

    SvaraRadera
  7. Kul att ni gillar min sminkning!.. Tack alla gulliga för fina komplimanger!!
    Synd att jag "missuppfattade" temat som anonym sa.. Men det är ju det som är så kul att se hur alla makeup artister tolkar! Jag är ivarjafall supernöjd och väldigt förväntansfull inför EM i Dûsseldorf.
    Stor KRAM till er alla från Svenska mästaren 2010.. Äntligen!!

    SvaraRadera
  8. världens bästa lena..

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Jag tycker du är bäst!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  10. Hej Lena!
    Jag tycker att du är duktig,och jag vill inte på något sätt förta din glädje , men fortfarande vidhåller jag att detta inte är 60-tals make-up.Jag levde i "swinging London" hela 60-talet så jag vet precis hur folk såg ut.Det är enbart därför jag reagerar på hur man tolkat temat.
    Kram på dig och lycka till i framtiden.
    Hälsningar från Eva - stylist och make-upartist

    SvaraRadera
  11. Hej igen Eva..
    Åh vad jag önskar att jag hade sett "swinging London" i verkligheten, jag blir verkligen jättenyfiken! hihi..
    Tack för ditt inlägg och för lycka till önskningen! Jag hör av mig o talar om hur det går i Tyskland!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. lycka till Lena från JennyAndersson.vi syns

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vill du tävla i SM i makeup nästa år.
    Hör av dig till Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation, det är vi som anordnar detta varje år.
    Maila namn och adress till ordforande@shr.nu
    Skriv också attg det gäller SM i makeup.
    Du får då en inbjudan när det är dags igen.
    Till dig som vill vara anonym; vi bedömer kvaliteten på makeupen, inte temat i första hand,
    även om tolkningen av temat ingår i kriterierna.
    Med vänliga hälsningar
    Elisabeth Engström
    Ordförande SHR

    SvaraRadera
  14. Det va nytt att inte temat är viktigast,då har jag missuppfattat hela tävlingen.Det är temat man kämpar för att efter likna.

    Hälsar Jenny Andersson

    SvaraRadera
  15. HEJ JENNY!
    JAG HÅLLER FULLSTÄNDIGT MED DIG.
    VARFÖR LÄGGA NER TID OCH "FORSKNING" OM TEMAT OM JURYN INTE BRYR SIG? OM JAG SKA TENTERA I SHAKESPEARE OCH SKRIVER OM ULF LUNDELL BLIR JAG JU ÖVERHUVUDTAGET INTE BEDÖMD, ELLER HUR!
    JAG FÖRSTÅR INTE HUR EN "AGNESMAKE-UP" (SOM NÅGON SKREV)ÖVERHUVUDTAGET KAN FÅ DELTA I TÄVLINGEN EFTERSOM DETTA INTE HAR NÅGOT MED 60-TAL ATT GÖRA.INTE DEN SOM VANN HELLER!
    I FORTSÄTTNINGEN VORE DET VÄL BÄTTRE OM NI BARA HAR EN MAKE-UPTÄVLING, RÄTT OCH SLÄTT. NI LURAR JU DELTAGARE GENOM ATT GÅ UT MED ETT TEMA, SOM NI INTE HAR KUNSKAP OM ELLER FÖLJER.

    HÄLSNINGAR CHRISTER

    SvaraRadera