söndag 15 november 2009

CliniqueTrubbel

Jag är egentligen en budgetmänniska. Jag köper gärna kläder från förrförra säsongen om jag kan få det 70% billigare och jag slåss gärna med andra budgetmänniskor (...Jaa, det är ett annat ord för snåla jälvar...) över rea-ställens glänsande röda lappar.
Men det finns vissa saker man inte SKA spara in på.

En av dessa kategorier är hudvård. Huden är grunden i ditt utseende. Det är som en målares duk. Och ju renare, slätare och fräshare den är desto lättare är det ju såklart att se snygg ut med makeupen på.

Därför har jag investerat i en hudvårdsserie av Clinique. Den är ju absolut i de övre klassen kostnadsmässigt och varför jag valde just Clinique var nog för att jag hade läst mycket om att det skulle vara en bra och vårdande serie. Dessuom så är ju namnet så oemotsåndligt franskt så man bara vill äta en crooissant, ta på en basker och känna sig "chic" (franska för typ snygg, läcker eller nåt) Och som en bonus, naturligtvis: Ju mer du köper av Clinique, desto fler GRATISPRYLAR får du med! Yeeeey!!!

Gratis-goodies-test-pryttlar är det bästa jag vet!! Man kan få dem i en liten söt necessär, eller i ett litet kit, eller i en snygg påse. Man känner sig som Jätten TuffTuff när man använder en liiiten, liiiiten mascara och bättrar på läpparna med den minsta tuben läppglans som är gjord för vuxna människor. Det är en underbar värld!

Men ibland uppstår problem, och det är här jag behöver er hjälp. Jag fick med ett kit med underbara prova-på-produkter (PPP) vid mitt senaste köp. De flesta har ju helt självklara användningsområden, såsom ögoncreme och läppstift, men det följde också med en mycket mystisk blå tub.

Nu undrar jag vad detta är. Jag har testat det på handen och det känns mer som en kräm än som tex rengöring.

Texten på tuben gör det hela inte alls lättare. Det står: "Turnaround concentrate" och "visible skin renewer" och "avoid eye area".

Men vad är det för nåt? Jag vill ju veta? Jag vill ju testa! Jag vill ju använda!!

Vet du? hjälp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar