lördag 14 november 2009

Gammal parfym luktar gott!

Goderafton!
Hela lördagen har gått åt till renovering och storstädning av lägenheten. Jag har legat på alla fyra i ett kallt duggregn och med en rotborste skurat bort ett snyggt rutmönster av mossa som har bildats på balkonggolvet under sommaren. Jättespännande.

Det som däremot är lite spännande är när det kommer till att städa på toaletten. Jag är en STOR samlare och en liten slarver. Vilket betyder att jag ofta blir ganska glad då jag hittar införskaffade prylar som jag har förlagt och sedan finner. Jättesmart.


Idag hittade jag en av de smartaste prylar known to woman. Nämligen det extra refill-parfym-ta-med-manicken! Det finns kanske ett annat namn för detta, men jag väjer att använda mig av refill-parfym-ta-med-manicken.

Det är alltså en miniförpackning av din parfym som enkelt går ner i handväskan (eller i jackfickan) för de stunder då du bara MÅSTE bättra på parfymen (Kanske efter en vitlökskebab eller ett besök i en ladugård...men man ska ju inte använda den som munspray förstås.) Jag kan inte förstå att inte ALLA parfymtillverkare skickar med en sån lite enxta refill-parfym-ta-med-manick, den är ju super!?

Iallafall så hittade jag min refill-parfym-ta-med-manick idag i kökslådan då jag var där och rotade. Jag bestämde mig för att återförena den med sin "mammaparfym" i badrummet. Det såg så snyggt ut med mina favoritparfymer i mitt nystädade badrum så jag var bara tvungen att föreviga bilden!


Såhär: ta-daa!
Från vänster. Min gamla favorit och drömparfymen nummer ett. Den parfym som från första
sniffen får det att kittlas i knäna. Den doft som är MIN. Skapad 1991 av Salvador Dalí, med en flaska designad av Marc Buxton. Den turkosa munnen aka LAGUNA. Världens i särklass godaste parfym. Jag kan inte beskriva lukten annat än att den är mysig, fräsch, glad och speciell. Även om jag hävdar att den doftar mjukt av vanilj finns inte vanilj alls med i innehållsförteckningen...

Lite halvt bakom står den omtalade refillparfymtamedmacicken. Se så liten, smal och smidig den är. Och ändå fullpackad med luktagott!

Bredvid Laguna, står sommarens (och min pojkväns) favorit - Escada Ocean Lounge (2009). Escada är ett parfymmärke som man alltid kan lita på. Fräscha, tidsenliga dofter som passar nästan alla. Jättebra vardagsparfym, men passar även för en AfterWork på ett mysigt loungeställe.


Escada förknippar jag mest med sommaren, solnedgångar, palmer
och rosagult drinkdrickande på sandstränder...det känns ju inte riktigt som den årstid vi har nu. Så, det kanske är bäst att jag hittar mig en bra vinterparfym?

Har du några bra tips på en god vinterparfym? Kommentera!

1 kommentar:

  1. Jag älskar också den här doften. Upptäckte den -93 och har varit tokig i den sen dess.

    Jo då, det står visst att den innehåller vanilj. :) Se den här länken:
    http://www.parfym.se/Product.aspx?ProductID=2594

    SvaraRadera