onsdag 18 november 2009

Liten lukt - bra present


Parfym är ju alltid jättekul! Men hur vet man egentligen vad man passar i för lukt?
Det bästa är ju att testa på huden och sedan verkligen gå runt och känna efter ordentligt.

Gillar jag parfymen?
Tycker jag att den luktar gott på mig?
Står den för vad jag vill stö för?
Tycker andra om doften på mig?

Man kan ju inte ta turen förbi NKs, Åhlens, eller Kicks parfymdisk varje morgon innan jobbet. (eller kan man det? Man kan ju sätta i system och inte gå in i samma butik efter varandra? Man kan ju triangulera och lägga upp en plan...Men äsch, för jobbigt) Det enklaste är ju faktiskt att köpa/önska/tigga/skaffa sig Parfymprover!

Jag minns när mina föräldrar kom hem från utlandsvistelser och hade köpt på Tax-free! För det första fick man alltid en liten papplåda som såg ut att den var av trä som det stid "Flygfrakt" på och så var den full med små paket med godis (Oh Nonstop - gott!) och sen hade de alltid köpt små parfymkit!

Man kan oftast få 5-6 små flaskor från samma märke för några hundralappar. Fördelen är att du i lugn och ro kan prova ut en parfym, det ser sött ut på badrumshyllan och de parfymer du inte gillar kan du ju med givmill hjärta ge bort till bättre behövande.

Nackdelen är att även om du får många sorter att prova, så är det även en djungel att hitta rätt bland alla parfymprover.

Men det är kul, luktar gott och kostar inte så mycket. En perfekt julklapp, present till tjejkompisen, morsan, eller den sura grannen som röker innomhus!

Exempelbilder snodda från en blogg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar