måndag 25 januari 2010

Produkttest: Hår - StudioLine Silk&Gloss

Nu startar vi en ny genre här i bloggen: Produkttester! Yeeey!
Jag tycker själv att det är jättekul att läsa vad andra tycker om nya produkter - så man liksom vet om man ska köpa eller inte.

Idag har jag testat Silk&Gloss från StudioLine (L'Oréal) Det finns 2 versioner av Silk&Gloss - Volym spray och mousse och Fixing spray och mousse.
Jag har, som ni ser på bilderna, gett mig i kast med fixing varianten. (Jag har så jäkla mycket volym i mitt hår av naturen - och det säger jag INTE för att skryta, det kan vara riktigt jobbigt när man ser ut som att Peggy Bundy och Robert Wells har fått ett kärleksbarn.)
Produkten utlovar att fixera och hålla min frisyr samtidigt som håret förblir silkeslent och glansigt.
I morse så lade jag i fixeringsmoussen i ett handdukstorkat hår. Jag har i vanliga fall ganska vågigt och volymiöst hår som jag idag bestämde mig för att föna rakt. Sagt och gjort. Jag fönade håret rakt och fixerade med StudioLines Silk&Gloss fixing spray.
Sedan cyklade jag till jobbet med cykelhjälm och förväntade mig som vanligt att ha "Helmet-Hair" som jag brukar - men ICKE!

Jag kan faktiskt bara säga att denna produkt håller vad den lovar. Håret är fortfarande rakt och inget helmet-hair i sikte. Dessutom - och detta tycker jag är ganska coolt - mitt hår är mjukt, silkeslent och glansigt! Skithäftigt. Det är faktiskt mjukare NU än vad det brukar vara när jag inte har någonting speciellt i det. Najs.

Silk&Gloss från StudioLine får betyg 4 av 5 möjliga!

Den enda nackdelen är att jag inte tycker att det är så pass starkt som jag trodde att ett fixing-spray ska vara. Jag kanske är en typisk 80-talist, men ett spray ska vara ett spray! Dock ska jag testa det lite mer. Tekniken kanske har gått framåt så att ett spray kan vara hållbart men ändå låta håret flöda fritt!


Datum för släpp i butik: ?
Pris: Runt 60 - 70 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar