söndag 14 mars 2010

Clinique utmaningen!

Härmed inleder jag kampen mot Fläcken.

Nej, Fläcken är inte en söt hund som jag ska kampa emot. Fläcken är en mellanbrun melaninsamling som bestämde sig för att flytta in på min kind för ungefär 1,5 år sedan. Sedan har den gift sig och skaffat en hel familj med små-äckel-fläckar som nu sprider sig över mitt ansikte.

Jag har alltså "kommit till åren" och fått sk. "åldersfläckar" eller "hyperpigmentering" som det också kallas...

Tack och lov så har nu Clinique uppfunnit "Even Better Clinical Dark Spot Corrector". Ett serum som ska rätta till melaninets galna överproduktion och återställa hudens normala tillstånd.

Enligt informationen jag har så ska man se skillnad på sina fläckar redan efter 2 veckor och efter 4 veckor ska man se en markant skillnad. Detta ska jag nu testa på riktigt och visa upp resultatet i bloggen.

Här är reglerna.

1. Använda Dark spot corrector serum 2 gånger om dagen
2. Alltid använda solskyddsfaktor.

Såhär ser min Fläck ut idag:

Så om 2 veckor (från lördag 13 mars - alltså den 27 mars) ska jag ta en ny bild, och ytterligare en efter 4 veckor! En förpackning ska också räcka i 4 veckor så jag hoppas på fantastiska resultat från min flaska.

Det finns en lite småkul men framförallt lätt sätt att se vad man kan förmodas få för resultat av Clinique Even Better Clinical Dark Spot Corrector genom att använda sig av "Spot Calculator". Ställ in din hudfärg och din Fläcks färg och se resultatet efter x antal veckor. HÄR är länken dit!
Jag kommer också att använda mig av solskydd. Ett fantastiskt solskydd med Spf 50 kommer från La Roche-Posay ( Anthelios xl) och är sååå lätt och såå skön att använda att man inte tror att man ens har ett solskydd på sig. Det blir snabbt en pudrig yta som man enkelt kan sminka på!
Och de dagar då jag känner för att ha ett annat solskydd är jag mycket spänd på att testa de nya spray-sol-skydden från Garnier:





Häng med och se vad som händer!

1 kommentar: